Хто такий інтернет-маркетолог і які завдання бізнесу він вирішує

Сьогодні у роботодавців часто виникає нерозуміння того, що входить в обов’язки інтернет-маркетолога. Хтось вважає, що це людина, схожа на багаторукого індійського бога, адже вміє робити практично все. Інші ж дотримуються думки, що такий фахівець повинен розбиратися в механізмах оптимізації, просування, формування образу бренду та інших маркетингових процесах. Але при цьому інтернет-маркетолог не зобов’язаний сам виконувати функції цілої команди, а повинен лише ставити відповідні завдання копірайтерам, SEO- або SMM-фахівцям та іншим. Хто ж інтернет-маркетолог насправді? Чи потрібен він кожному бренду та бізнесу? З’ясуймо разом.

Особливості професії інтернет-маркетолога

Діджитал агентство у Львові http.com.ua стане порятунком для тих, у кого немає часу розбиратися у специфіці інтернет-маркетингу, але є потреба в ефективному зростанні та розвитку в мережі. Але навіть якщо ви просто прочитаєте нашу статтю, то розберетеся в основах професії та вирішите, чи потрібен вам такий працівник у штат, чи цілком достатньо скористатися послугами агентства. Якщо говорити коротко, то інтернет-маркетолог займається просуванням і розвитком бізнесу в рамках інтернету, використовуючи відповідні інструменти та технології. Думаємо, можна не говорити про важливість розвитку саме в мережі, включно з соціальними.

Без такого фахівця не обійтися, якщо ви відкриваєте бізнес або маєте намір активно розвиватися, розширюючись у нових сферах, напрямках, країнах тощо. Інтернет-маркетолог забезпечить формування цільової аудиторії, проаналізує конкурентів, вибере найрентабельніші канали просування, і загалом задасть правильний вектор вашим амбіціям.

Знання та вміння хорошого інтернет-маркетолога

Почнемо з того, що роль інтернет-маркетолога для бізнесу колосальна. Тому ця людина повинна завжди бути в курсі останніх трендів у сфері реклами, вірусних відео та мемів, інновацій у конкурентів, появи молодих брендів у вашій сфері та багато іншого. Щоб не загубитися в цьому потоці, важливо бути щиро зацікавленим, активним та ініціативним. Також одразу зазначимо, що професія вкрай динамічна, а використовувані інструменти та техніки регулярно вдосконалюються. Тому отримання нових навичок на курсах, вебінарах, конференціях і постійне самостійне навчання — одна із запорук успіху для інтернет-маркетолога.

Тепер перерахуємо необхідні знання та вміння професіонала:

  • вільно розбирається в Google Analytics, Google Ads, SEMRush, Google Trends, Ahrefs та інших сервісах;
  • може скласти портрет цільової аудиторії;
  • вивчає конкурентів і ринок;
  • стежить за показниками статистики сайту, сторінок у соціальних мережах, KPI, відстежує падіння і зростання значень, на основі чого приймає рішення;
  • постійно аналізує поточну маркетингову стратегію компанії, шукає більш оптимальні способи та канали просування, діє в рамках виділеного рекламного бюджету;
  • розуміє основи ранжирування сайту і SEO-оптимізації, координує ці процеси з підрядниками або штатними співробітниками;
  • може видати правильне ТЗ для копірайтера і прийняти виконану роботу;
  • розбирається у сфері SMM, контролює ведення сторінок у соцмережах компанії;
  • може оцінити роботу вебдизайнера, верстальника;
  • розбирається в механізмах email-маркетингу.

Софт-скіли інтернет-маркетолога

Як ми вже згадували, фахівець з інтернет-маркетингу повинен не тільки мати багаж знань, навичок і досвіду, а й володіти певними особистими характеристиками та особливостями. Саме це задає основу для успішного розвитку цінного фахівця. Перелічимо найпотрібніші софт-скіли:

  • комунікабельність — вміння налагодити ефективну взаємодію з багатьма людьми, починаючи від колег і закінчуючи клієнтами, партнерами;
  • аналітичне мислення — постійний аналіз великої кількості даних, відстеження тенденцій, зіставлення фактів, виявлення закономірностей і формування професійних висновків на основі всієї інформації;
  • прогностичність — планувати бюджет, стратегії розвитку, завдання для співробітників;
  • креативність — постійна генерація ідей для залучення лідів, пошук нових шляхів для розвитку і способів стати кращими за конкурентів;
  • гнучкість — сучасний світ маркетингу вимагає вміння ухвалювати швидкі та сміливі рішення, змінювати плани та легко підлаштовуватися під інновації.

Функції інтернет-маркетолога дуже різноманітні, вимагають одночасно бути й аналітиком, і криейтером. Часто комерційний успіх проєкту залежить саме від професіоналізму цього співробітника. Тому важливо знайти людину, чия репутація йде попереду неї та викликає довіру.

Новини Дрогобича